Caracteristicile naturale ale destinaţiei turistice Gheorgheni-Lacu Roşu oferă posibilităţi excelente pentru înrădăcinarea turismului activ şi a turismului ecologic. Traseele turistice de drumeţie şi de escaladă amenajate în ultimele decenii dar şi programele turistice eco şi active în curs de dezvoltare conferă o bază solidă pentru ca ţinutul Gheorgheniuului să devină un centru al turismului activ şi eco.
În acest scop s-a născut ideea proiectului „Outdoor Capital of Transylvania” după modelul destinaţiei turistice Fort William-Lochaber din Scoţia.
Ideea a fost îmbrăţişată de consiliul local a municipiului Gheorgheni iar ţinutul acesta participă începând din anul 2012 la târgurile de turism din Bucureşti şi Budapesta cu brandul: „Gheorgheni-Lacu Roşu – Capitala Outdoor” şi menţine această linie de acţiune. Actorii din turismul local sprijină această idee. Credem că brandul marchează traiectoria care trebuie urmată spre definirea turistică a destinaţiei.
Pe baza celor de mai sus se poate spune că destinaţia turistică Gheorgheni-Lacu Roşu doreşte să figureze pe piaţa internă şi internaţională ca un centru important pe paleta turismului eco şi activ sub brandul menţionat mai sus.